Earth from above

Jag avslutar med en bild på Göteborg from above

Bilder från vår flygtur i förra veckan. Bättre sent än aldrig, right? Jag var överväldigad.. fascinerad och mållös. Att flyga så nära jorden, över göteborg, vår vackra skärgård, längs kusten och ner över gröna Skåne. Stunned. Dog en stund.

Älskade bästkusten

c

Sverigetouren vi inlett fortsätter med nya mål. Denna helgen har vi även bockat av vår vackra västkust. Svergie på sommaren är verkligen svårslaget och rent breathtakingly beautiful.

I fredags efter jobbet körde jag likt en jädra biltjuv mot Tuvesvik för att hinna med färjan över till idylliska Käringön. Där bjöds det på en skaldjursmiddag utan dess like, förfest på segelbåt och dans på Petterssons krog efter kanske lite för många glas champagne. Men oj vilken hejdundrans kväll! Dessa båtfester är oslagbara! Jag, Madeleine och Caroline bodde på ett litet Bed & Breakfast över natten och lämnade sedan ön för en annan. Caroline nämligen har världens mysigaste sommarställe på Klädesholmen dit vi sedan åkte för att spendera resten av helgen med ett gott gäng. Utsikt över havet, Evert Taube på kasettband, salt i håret och ljumma vindar. Behöver jag ens fortsätta? Det är synd att man inte kan pausa helgerna och spola tillbaka igen.

Vad jag älskar med denna sommaren är att vi faktiskt försöker ta tag i allt det där som vi pratat om under det gångna året. Besöker platser på vår lista och bockar av dem. Är spontana så det spritter. Vi har några stopp kvar, men sommaren är inte slut än.

Sverigetour

Ok är ni redo för en bomb? Håll i er...
Denna veckan har varit sinnessjuk.

Big sunglasses hide all sins

Dada Life; jävla drag på Kallis

Visby levererade i vanlig ordning. Ni är säkert några som hängt med oss via Instragram (@frayme även där) och anat hur roligt vi haft. En å annan bild, en å annan filmsnutt. Ni känner mig. Vi pratade helt seriöst om att missa planet hem och stanna kvar ett tag till. Årets vistelse var alldeles för kort, vi var inte i närheten av klara! Träffat underbara människor, dansat hela dagarna i en aura man kunnat ta på inne på Kallis, dansat hela nätterna i sofforna på Bur, njutit av sveriges mysigaste  och vackraste ö och bara haft det sjukt jävla underbart. Men nästa år är vi på plats igen, haha.

Hann bara hem och vända innan det bar iväg på nya äventyr. I Torsdags hakade jag och Madde på en kollega till mig på en tripp ner i södra Svergie.. by plane. Så sjukt häftigt!!! Vi hamnade i Båstad och åt en trevlig middag, styrde sedan kosan mot Helsingborg där vi spenderade kvällen och natten. Galna jävla dagar.

Up to no good

Åh herre, vilka fantastiska dagar. Den här semstern - och sommaren - har börjat på bästa tänkbara sätt. En känsla man kan ta på!! Jag kom hem från Visby idag vid lunch. Det är sällan jag åker ifrån ett ställe och kroppen bara skriker; STANNA. Men det gjorde den nu. Badly.

Hemma och svirade om; nu vidare på andra äventyr :)

Visby2013

Nedräkningen har börjat. På måndag åker jag och tjejerna till Visby. Kunde inte längta mer!!!!

Bilder från förra året. Då var vi 11 tjejer som spenderade en vecka på Gotland. Smarrigt var ordet.

Upbeat

Alltså vilken urtrevlig helg vi haft. Saknade Lina kom från Oslo och spenderade helgen på min soffa. Det blev catch up på hög nivå, igentagande av alla skratt vi gått miste om sen sist. Lite så kändes det, jag vet nämligen inte hur många gånger jag har fått kramp i magen av skratt dessa dagar. Ni vet sådär underbart när man skrattar tills man knappt får luft. Åh.
I fredags smygstartade vi med aw på Bar himmel, vilket ledde till utgång.. och en lite senare kväll än planerat. Skyller allt på uteserveringarnas magi. Och juli månad. Och svensk sommar.

I lördags åkte vi ut till mina föräldrar i Lerum och våldgästade poolområdet, jag & tjejerna. Och lilla mamma hade styrt upp sommarbrunch ♥ Den underbara överraskningen! Efter lite sol, bad och återställare var vi på't igen. "Vila får vi göra i höst" var det någon som sa, haha! Tjejdag blev tjejkväll, med middag och drinkar hos mig. Och tiden försvann och sen var det tidig morgon igen.

Söndagsrehaben med åtta timmar på en filt i parken var inte lite tråkig. Snarare rätt behövlig. Frukost med nybakat bröd och picknick som gick över till korvgrillning. Och kolossala mängder vatten, haha. Kanske årets festade söndag. Hittills. Vill leva på detta lyckorus!